En ny början

Har precis haft mitt sista sommarlov och har precis börjat på mitt sista år i skolan. Det känns både kul och deprimerande. Skolan har ju varit ens liv de senaste 12 åren så att veta att man går sitt sista år känns skönt men samtidigt lite läskigt eftersom jag inte vet vad som väntar i framtiden. Men just nu försöker jag hålla en positiv attityd inom mig och tro på att jag kommer klara sista året och sedan börja mitt liv, på riktigt!
Har bara gått i skolan två dagar och det är skönt att det fortfarande är väldigt slappt. Vi får se hur det blir längre in i terminen men oavsett ska jag först och främst fokusera mig på mig själv och hur jag mår, inte på pressen som finns att ha höga betyg, det har jag redan slösat så mycket tid på. Därför blir detta en nystart, ett sätt för mig att få ut mina tankar på ett positivt sätt och veta att i princip ingen jag känner behöver läsa det heller. Det ska bara bli ett sätt för mig att uttrycka mig och få ut allt ur systemet, både det positiva och det negativa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0