Lost in Austen

Jag är verkligen helt kär i de riktigt gammaldags berättelserna från ca 1800tal och framåt som är så oskuldsfulla på något sätt. Som t.ex. Jane Austens böcker, dem är så otroligt bra! Jag är speciellt kär i Stolthet och Fördom just nu. Så ikväll hyrde jag och min kompis en rolig version på denna berättelse. Filmen heter lost in Austen och handlar om en tjej som är helt besatt av boken stolthet och fördom (som jag, fast gånger 100) och det visar sig att en dörr i hennes hur leder till just den berättelsen. Naturligtvis förstör det hela ordningen och folk som inte borde bli tillsammans blir det. Självklart måste den här tjejen, som heter Amanda, fixa allt men det blir svårare än hon tror när även hon faller för en person som inte är för henne. En mycket bra film och gud vad jag skrattade! Kan verkligen rekommendera den till dem som är som jag och aldrig kommer sluta att vara hopplösa romantiker. För visst är det väl ändå underbart att vara det på ett sätt? För när jag ser såna här filmer, eller läser sådanda böcker tror jag verkligen att jag är född i fel århundrade, haha!

Se den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0