Musik betyder så otroligt mycket

Sitter och lyssnar på kent, igen. Jag har blivit nykär om man säger så och jag är överlycklig över det! Det negativa är att jag bara kan lyssna på datorn eftersom mitt headset har fastnat hos tre på något konstigt sätt. Men så fort jag kommer hem kommer även spotify upp och jag sätter på kent. Det är en rätt härlig känsla att gilla musik så mycket. För musik påverkar mig verkligen, det har alltid varit så men det är först nu jag förstår hur mycket musik gör för mig. Den sätter in mig i ett helt annat perspektiv genom alla berättelser som låtskrivare och artister har att berätta. Som till exempel när man mår riktigt dåligt och kan sätta på en sorlig låt och bara gråta ut och inse att man kunde ha det så mycket värre. Eller vara glad och sätta på en riktigt positiv låt och veta att den glädje som man själv upplever just nu har andra också fått turen att uppleva.

Musik ger mig förståelse för andra och öppnar mitt sinne för hur andra lever och agerar. Jag vet att det låter töntigt, men musiken påverkar en så otroligt mycket! Lyssna bara på den här låten, varje ord, varje mening och betydelsen av dessa meningarna och ni kommer att bli otroligt påverkade av denna enkla men ändå komplicerade låt. Tänk på dess innebörd.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0