2000-talets musik eller 1800-talets kärlek?

Jag och J kom hem väldigt sent igår och sov till 1 idag, jag som alltid brukar vakna innan klockan 9 typ. Det var i alla fall skönt att få sova ut behövde nog det. Resten av dagen har jag inte gjort mycket alls. Jag har varit lite med familjen och kollat på två av mina favoritfilmer. Stolthet och Fördom och Becoming Jane. Jag har länge varit övertygad om att jag inte riktigt passar in i dagens normer, men man försöker ju så gott man kan. Men jag måste erkänna, egentligen borde jag ha levt på 1800-talet. Det är så min tidsperiod, med det vackra språket, de långa klänningarna som döljer mer än vad dem visar och den oskuldsfulla kärleken. Jag älskar det verkligen, inte undra på att just de två filmerna är mina favoriter..
Men jag undrar om jag är den enda som känner så? Ja i alla fall är jag väl inte riktigt normal.

Jag funderar dock på om min musiksmak verkligen skulle passa in under 1800-talet. Troligen inte, men jag gillar min alternativa musiksmak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0