Sockerkaka

Fick ett ryck i morse och bestämde mig för att baka lite. En kompis ska komma över lite senare och då kan det vara mysigt att bjuda på något. Dessutom har jag världens enklaste recept för sockerkaka som gör att man inte behöver mycket ingredienser alls. Så här gör man:

Vispa: 2 ägg och 2 dl strösocker.
Koka 75 gr smör och 1 dl vatten.
Blanda ner smör och vatten +
4 dl vetemjöl, 1½ tsk bakpulver och 1½ tsk vaniljsocker
i socker och äggsmeten.
Häll ner i en smord och bröad form.
Grädda i 175 grader i 30 till 35 minuter.

Jag hade dock inget vetemjöl, så jag använde rågmjöl men det borde nog bli gott i alla fall. Mjöl som mjöl right? ^^


Kommentarer
Postat av: HANNA - Göteborgs näst största blogg!

Hej igen! :) Tänkte bara kolla om du fått nån info om det är nollning eller liknande? :)

2010-08-24 @ 18:09:21
URL: http://hannas.nu
Postat av: HANNA - Göteborgs näst största blogg!

Sv: ja okej, aa det var den infon jag fick också :)



Ja jag är så osäker, kan inte bestämma mig för om jag vill ha lägenhet eller korridorrum. Det har ju både sina fördelar och nackdelar... Vad letar du efter sen då? :) Vilket område bor du i förresten?

2010-08-24 @ 20:25:35
URL: http://hannas.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0