Vänskap

Jag tänker numera sluta säga, att det var länge sedan jag skrev men nu ska jag bli bättre och bla bla bla. Eller rättare sagt, detta är sista gången jag säger det ;) Vet inte varför jag håller mig borta när jag så gärna vill skriva.. Antagligen för att man inte kan vara så ärlig som man önskar att man kunde vara..

Det har hänt väldigt mycket i mitt liv den senaste tiden, men det mesta är så privat så jag vill inte ta upp det här för det är mellan mig och de personerna och inte den övriga omgivningen. Kan i alla fall säga att jag har "gjort slut" med några vänner till mig. Det är alltid sorgligt att sluta en vänskap men samtidigt måste man se det positivt. Så här är min tanke - De vänner som har varit riktigt nära mig och som jag har älskat väldigt mycket kommer alltid att finnas kvar och jag kommer alltid att älska dem. Grejen som gör att jag inte är vänner med dessa längre är på grund av att vi inte är samma personer som vi en gång var. Den personen som var så nära mig och som jag alltid kommer att älska är inte samma person som jag valde att säga upp vänskapen med, dem är som två olika personer. En person som jag aldrig vill förlora och som jag alltid kommer minnas och sedan en person som jag egentligen inte känner. Den nya personen som inte är densamma som jag blev vän med. För mig är dessa så olika och det gör det enkelt för mig att acceptera att vänskapen är över. För trots att jag inte är vän med dessa personer längre så kommer jag alltid att ställa upp när det är den "gamla" personen som ringer och gråter eller behöver min hjälp men när det är den "nya" personen som jag inte känner i det vardagliga livet gör det mig inte lika mycket att vi inte ens pratar.

Så ni som känner er träffade, hoppas ni förstår vad jag menar och att ni inte tar illa upp. Jag kommer alltid att älska er och vara tacksam mot er, för det är bland annat ni som har gjort mig till den personen jag är idag! Hoppas verkligen att ni vet att ni kan ringa eller kontakta mig om det är något, för jag kommer alltid att ställa upp för er även om vi inte längre pratar eller umgås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0